Utdatert nettleser
Denne nettsiden vil gi redusert funksjonalitet i denne nettleseren. Vi støtter de fleste nettlesere med de nyeste versjonene som Chrome, Firefox, Safari og Edge.
Hvorfor trengs en oppdatert nettleser?
Finn det ut her og last ned nyeste versjon
Du blir større i en mindre bank
Vi kjenner nabolaget ditt, bygda di og byen din. Jo mer vi vet om dine behov, jo bedre kan vi hjelpe.
Vi deler overskuddet med deg
Alle får kundeutbytte. Om du er privatkunde, bonde eller bedrift. Om du har mye eller lite i lån eller innskudd.
Rask respons og fjåge folk
Alle kan tilby alt. Men bare vi har våre folk. Hos oss møter du mennesker, ikke roboter.
Vi støtter og sponser lokalmiljøet
Vi pløyer deler av overskuddet tilbake til ditt nærmiljø, slik at Klepp, Time, Hå og Gjesdal blir enda bedre å bo og leve i.
Jærsk business er vår business
Vi har et bredt og godt tilbud til små og mellomstore næringskunder. Fem rådgivere vier all tid til landbruket.
Hjertelig velkommen til oss i lokalbanken:-)
Du når oss på 915 03290 og post@jaerensparebank.no
Jæren Sparebank er en del av Eika-alliansen, som er et riksdekkende samarbeid mellom over 50 lokale sparebanker, Eika Gruppen og Eika Boligkreditt. Jæren Sparebank er aktiv pådriver som tredje største bank i alliansen.
Eika tilbyr ulike produkter innenfor områder som pengeplassering, forsikring, finansiering, betalingsformidling og eiendomsmegling. Dette gjør at vi kan tilby tyngde og spesialkompetanse når det er behov for det, samt at vi sikrer kundene våre gode og konkurransedyktige produkter.
Kort om oss:
• Etablert 1. januar 2015
• Notert på Oslo Børs med ticker JAEREN
• Hovedkontor på Bryne, og dessuten kontorer på Klepp, Varhaug og Ålgård
• Administrerende banksjef: Geir Magne Tjåland
• Antall ansatte: 87
• Antall kunder: ca. 32 000
• Forvaltningskapital: ca. 22,8 milliarder kroner
• Aktivt medlem av Eika-alliansen
• Selvstendig lokal sparebank med lokalt styre og forstanderskap
Verv | Navn | |
Styreleder | Per Bergstad | |
Nestleder | Bjørn Lende | |
Styremedlem | Marie Storhaug | |
Styremedlem | Elin Undheim | |
Styremedlem | Åsbjørn Ueland | |
Styremedlem (ansattes representant) | Rune Kvalvik | |
Styremedlem (ansattes representant | Elena Zahl Johansen |
Målsettingen for stiftelsene er å støtte prosjekter som bidrar til å utvikle og tar vare på gode lokalsamfunn på Jæren.
Gavetildelingen skal bidra til økt kreativitet, positivitet og vekst. Gavene skal inspirere foreninger og lag til å dra i gang prosjekter som er utviklingsorienterte, aktivitetsskapende og gir varig verdi.
Stiftelsene er de største eierne i Jæren Sparebank, med en samlet eierandel på 64 %, og kan disponere overskudd og dele ut gaver til allmennyttige formål i de 4 Jærkommunene.
Sparebankstiftelsen Jæren - Klepp deler ut gaver til allmennyttige formål i Klepp kommune
Sparebankstiftinga Jæren - Time og Hå deler ut gaver allmennyttige formål i kommunene Time, Hå og Gjesdal.
Banken har som mål å ha fornøyde bankkunder. Likevel kan det innimellom oppstå forhold som gjør at våre bankkunder ikke er fullt ut tilfreds. Dersom det er tilfelle, ønsker vi å høre fra deg.Hvis du er misfornøyd med noe, ber vi deg ta kontakt med banken.
Jæren Sparebank
Jernbanegata 6
Postboks 325
4349 Bryne
Telefon: 91 50 32 90
Epost: post@jaerensparebank.no
Nettside: www.jaerensparebank.no
Du kan også ta kontakt direkte med din kundeansvarlig i banken. Dersom du etter dialog med banken velger å rette en formell klage, ber vi om at denne framsettes skriftlig. En skriftlig klage må inneholde klagegrunnlag og eventuelt andre opplysninger som er relevante for saken. Vi anbefaler at bankens klageskjema benyttes.
Våre retningslinjer for klagehåndtering finner du her.
Banken oppfordrer deg til ikke å sende sensitive opplysninger, konfidensiell eller taushetsbelagt informasjon per e-post.
Banken sender deg en skriftlig bekreftelse på at klagen er mottatt samt en indikasjon på forventet behandlingstid. Bekreftelsen skal sendes innen en uke etter at den formelle klagen er mottatt. Alle formelle klager skal besvares skriftlig av banken, og avgjørelser som ikke gir fullt medhold, skal begrunnes.
Dersom klagen gjelder forsikring, kredittkort, leasing eller andre produkter som banken har formidlet på vegne av andre tilbydere, vil du bli henvist til produktselskapet. Kontaktinformasjon til Eikas produktselskaper finnes på Eika Gruppen sine nettsider.
Om du skulle oppleve at klagen ikke fører frem i banken, kan du ta kontakt med Finansklagenemnda.
Finansklagenemnda
Postboks 53, Skøyen
0212 Oslo
Tlf: 23 13 19 60
Gjennom Sparebankstiftinga Time og Hå og Sparebankstiftelsen Klepp kan lag og foreninger søke om gaver til allmennyttige formål.